Sinnessjukt!

Nu var det LÄNGE sedan jag bloggade. Det är tiden som inte räcker till för att sitta vid datorn, vilket inte gör så mkt eftersom det är roligare att göra annat.
Så här kommer en kort uppdate vad som hänt senaste tiden.
Det har varit svinkallt, fallit en halvmeter snö och blivit svinkallt igen! HUR är det möjligt???
Har - 29 grader för tredje dagen i rad nu och hur kul är det? Hästarna får stå inne halva dagen, barnen får inte gå ut alls, hundarna springer ut i 100 knyck för att göra sina behov och kommer sedan tillbaka i 180.
Jag själv börjar få myror i brallan över att bara vara inne...snälla, varm vår snart! Pliiis...

Ja, ja, ska ju inte gnälla alltförmycket eftersom vi precis varit en vecka på Teneriffa med 18-20 grader varmt. Men ganska mkt moln och blåsigt faktiskt, men det var skönt att komma bort en vecka med hela familjen.
Sonen älskade att flyga och när vi landat sa han; "mamma, igen"...
God mat och god öl under en veckas tid...mmmm, fantastiskt.
Men spanjorerna är ena sura människor, inte alla då, men många av de vi mötte i såväl butiker som andra anläggningar var som citroner. Ett leende tack...inte mer begärt än så.
Vi tappade sonens keps på en badanläggning och frågade i entrén om det fanns någonstans det lämnades in hittegods. Fick till svar;  "ja, men ni får komma tillbaka vid 17-tiden så får vi se om den lämnats in någonstans". Suck, inte en taxiresa till bara för att hitta kepsen.
Var in på ett "apotek" för att köpa salva åt dottern och stod i lugnan ro och kollade i en glasmonter där allt babystuff finns när jag hör någon ropa hola, hola, hola, högre och högre...vänder mig om och ser att det är mig hon gormar på. Får tydligen inte stå där och titta utan måste genast fram till kassan för att tala om vad jag ska ha. Till råge på allt så kan faanskapet ingen engelska, vilket de flesta spanjorer inte kan, och det gör ju saken inte bättre.
Grinig som få kastar hon fram en tub och slår in i kassaapparaten...bara att betala då...
Tilläggas kan att jag var helt ensam i "butiken" så där fanns ingen stress att tala om.
Sen alla idiotkärringar som försöker prångla på oss föräldrar leksaker till barnen genom att först ge dem leksaken och sedan kräva att vi ska betala. De springer omkring på gatorna med fulla famnen av prylar och går till attack så fort de ser en barnvagn. Jag var nära att nita en kärring som tröck upp en technoblinkande boll i ansiktet på vår 7-månaders dotter. Började lugnt med att säga att det inte var bra med dessa blinkande saker för små bebisar och lämnade vänligt tillbaka den. Men hon stoppade framn den igen och än en gång sa jag samma sak och lämnade tillbaka den. Dottern blev ju frustrerad när vi drog hit och dit i leksaken. Tredje gången ger hon henne en mjukishund med psykotiskt blinkande ögon...men då brinner det för mig och jag förklarar att jag är jävligt förbannad och han ska ta och försvinna på en gång innan det tar hus i helvetet. Hon tittar surt på mig och vänder på klacken.
Min puls var hög ska ni veta.
Ja, jag, nästa charter går till Grekland, där har jag varit MÅNGA gånger och har bara gott att säga om folket där. Spanien kan fara å flyga...åtminstone för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Fy, för jobbiga människor.



Skönt att flygresan gick bra ivarjefall och öl skulle jag med vilja ha några dagar.

Fatta att jag kastade ut mig och Bon när det blev lite svalare ute.

Så skönt!



2009-02-12 @ 11:24:43
Postat av: Mia

Men herregud!

Vilka underliga människor det finns. Och att folk inte kan acceptera redan vid första tillsägelsen.

Va skönt att det gick bra med flyget och barnen. :-)

Om du har tråkigt kan du få några skoluppgifter av mig vettja! ;-)

2009-02-12 @ 13:32:32
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har en liten tävling inne hos mig! :-)

Kom och var med vettja!

2009-02-22 @ 21:29:55
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0