Hösten – älskad & hatad

Nu känns det verkligen som om sommaren är slut och hösten börjar göra entré.
Kalla, fuktiga morgnar. Träd som börjar bli gula. Gräset övergår till en mer gulaktig ton.
Jag både hatar och älskar hösten.

Det bästa är att man får skörda alla härliga frukter och bär som trädgården – och skogen – bjuder på.
Sköna kvällspromenader där luften är frisk och klar och ger en extra energiboost till kroppen.
Och det blir genast mysigt att tända ljus lite varstans.

Det jag hatar är att sommaren nu är slut, finito, över, färdig för detta år... Två veckors riktigt finväder, mer var det inte. Jag som är en värmeälskare av rang sörjer nu när jag inser att många, många månader återstår innan man kan gå halvnaken i trädgården igen. Drömmer om varmare breddgrader...
Mörkret börjar kännas alltmer påtagligt och man hinner inte lika mycket utomhus nu på kvällarna innan det är becksvart och man får plocka fram ficklampan.
De underbara frukostarna på altanen är också över för i år. Ingen vill väl äta frukost i femgradig värme och snålblåst.

Nej, nu tar jag barnen och går ut och fortsätter plocka svartvinbär. Vitaminbomber!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Marie!



Tack söta du för hälsningen i min gästbok, så roligt att se att du också bloggar (fast du har tagit längre upphåll än vad jag har gjort ;-) )



Fullt upp har du ser jag, och samma ambialens inför hösten som jag har - jag både älskar och hatar hösten. När den väl har kommit är den underbar, men när det är precis så här i gränslandet känns det HEMSKT! Vi bor på fel plats ;-)



Som sagt, roligt att se dig igen, och nu har vi ju koll på varandra på facebook också :-)



Varm kram



Mia

2009-08-19 @ 19:54:58
URL: http://www.sexbarnsmamma.se
Postat av: Mia

Fram med en mysig filt bara så kan du sitta ute ett bra tag till. ;-) Lite infravärme kanske?!

hmmm... vilket påminner mig om att man kanske snart ska sätta tillbaka glaset på altanen.

Kanske äta lite kräftor snart?

2009-08-21 @ 10:11:24
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0