Regn...skönt!

Äntligen lite regn! Jag är ju riktig soldyrkare, men lite regn behöver vi allt i jorden, speciellt när man som jag är halvlantbrukare och behöver ta in hö till mina hästar. Hade det inte kommit regn nu så hade det väl knappast blivit någe hö i år. Så nu håller jag tummarna att det blir sol igen inom en vecka, då blir skörden optimal skulle jag tro.

Annars går dagarna sin gilla gång och bebisen har inte gjort några påskyndanden att komma ut. Iofs så har ju tiden inte gått ut än... Har nu ställt min in på att hinna med att bevista motortävlingarna på Sättna i helgen, motorer är som balsam för min själ. Doften av bränt gummi och avgaser är rena parfymen :)

Nu är det mellis-dags och sedan bär det iväg för att införskaffa en plog till "jordbruket".

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag är absolut inte någon soldyrkare, så jag tyckte det var underbart med regn. :-D

2008-06-12 @ 21:00:50
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0