Karusellåkning

I dag packade vi in oss i bilen för en liten tripp till Fränsta. Syrran, tillika Vincents moster, tyckte vi skulle komma upp å gå en sväng på tivolit så lilleman kanske skulle få åka nån barnkarusell.
Det fanns två och ingen av dem fick vuxna sitta med i...men vad gör väl det när killen är kaxig nog att åka själv. Jag tänkte att vi testar väl om han vill åka det lilla "bil-tåget", går det så går det. Sagt och gjort, jag satte ner honom i bilen och den for iväg. Först trodde jag att han skulle börja grina och hoppa ur, med tanke på ansiktsuttrycket, men inte då. Han rattade bilen som han aldrig gjort annat förr, om än med väldigt allvarlig min. Efter tre varv stannade karusellen...men det skulle den inte gjort. Gissa om jag hade världens mest ilskna barn i min famn. Han skulle minsann åka mer!
Så vi tog nästa karusell som "bara" gick runt runt i rätt hög fart. "Nu blir han åksjuk", var min första tanke...men nej då, det gick galant även denna gång och precis som förra gången blev han hysteriskt ledsen när den stannade och det var dags att kliva av. Han fick åka bilarna en gång till innan vi for hem...
Med karuselltokiga föräldrar ser det lovande ut för framtiden...så vi kan åka berg och dalbanor tillsammans :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag hoppas att leo också blir lika tokig i karuseller. :-D

2008-07-18 @ 13:47:03
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: tessa

Här har du en till karuselltokig familj! :)

2008-07-23 @ 22:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0