Snölykta och jullunch

Har precis haft mina kära kollegor här på jullunch och det var så trevligt! Man har alldeles för lite tid att umgås i vanliga fall så det var riktigt kul att de tog sig hit till mig. En väldigt fin jultavla fick jag också. Tack snälla!

Före det var jag och sonen ute och lekte en stund och vi (läs jag) byggde en fin snölykta som ni kan se.
Nu får det vara slut på töandet, all snö får inte försvinna!!




I dag blir även lilltjejen 6 månader!!! Aahhhh vad tiden går fort. Hon har även fått smaka sin första "riktiga" mat i dag, har ju helammat henne tills nu. Hon klarar sig fortfarande gott på bröstmjölken, men det kan ju vara kul att få nått annat också...eller så inte. Kväljningar och roliga miner blev det när morotspurén kom in i munnen. Hon tittade på mig och undrade säkert; "vad är det du tvingar i mig mamma, det smakar blääää".
Nu ligger hon i myspölen och jämrar sig :)

I morgon blir det julklappsbytardag och gröt hemma hon Helen med familj och sedan vidare till jobbet för möte och julklapp där. Fullbokad dag med andra ord.
Ska även försöka ta en sväng på stan så Vincent får titta in i de gulliga tomtehusen i Vängåvan plus att jag ska försöka hitta lite julklappar så här i sista minut.
Puh!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh såå mysigt..!! Längtar hem till Norrland nu.. tur vi ska vara där över jul ;-) Så man får se någon snö i år iaf... Här i sthlm är d bara en massa skit regn... blää...

2008-12-17 @ 20:04:52
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Mia

julklappar.... Jag har inte ens börjat känns det som.

Ett par plagg har jag köpt åt Leo. Men inte mer.



Snön verkar vilja försvinna. :-( Jag blir så less på sånt här väder. Det som har vart såå fint så länge nu.

2008-12-18 @ 20:45:42
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0