Zoo-besök

Eftersom vi har en mycket djur-intresserad son så tog i går jag barnen och for till Frösö Zoo i Jämtland. De stäger för säsongen på söndag så jag ville ju passa på liksom. Helt perfekt och barnvänlig djurpark med massor av fina djur och dessutom ett tivoli...som Vincent fullkomligen älskade. Visst, djuren var roliga att titta på men karusellerna desto bättre.


Han fullkomligen älskar att köra traktor vår son.Efter maten var båda älsklingarna så här nöjda.


Lillälsklingen "körde" helikopter, grävmaskin och traktor – flera gånger om.
Han var så duktig vår lilla älskling!
Vår andra älskling, NovaLee, var även hon duktig och gjorde inte mycket väsen av sig, förutom när hon blev hungrig. Och vid blöjbytet – som fick ske i barnvagnen eftersom toaletterna var osannolikt små – lyckades jag dra ner hennes blöja samtidigt som byxorna, vilket resulterade i att bajs och kiss hamnade i barnvagnen... Tur att jag har plastad frotté under lakanet. Det blev till att riva ur allt ur vagnen samtidigt som jag höll en naken dotter i famnen. Var nog många som undrade vad jag höll på med när jag stod där med en baby på axeln och torkade rumpan med våtservetter.

Kul hade vi i alla fall under vårt zoo-besök och det ska väl inte dröja alltför länge till nästa.

Bilder kommer inom kort!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi hade också tänkt fara dit i år.

Men stänger de på söndag så hinner vi ju inte.

Får helt enkelt ta det nästa år då. :-(

2008-08-14 @ 14:31:45
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0