Några dagar sedan sist...

Det har gått några dagar sedan sist jag skrev, och det har hänt en hel del. Men allt orkar jag inte plita ner här, det skulle bli en roman – som ingen vill läsa.
Förra veckoslutet ägnades åt kräftfiske. Skoj. Förutom att en kräfta fick för sig att nypa sig fast i min hand. Det gör rätt ont faktiskt om ni inte visste det. En hel del fina kräftor blev det så vi har något härligt att se fram emot.
Helgen var lugn och i söndags var det dags för babysim igen. NovaLee verkligen älskar att bada, Vincent också för den delen, så det är så mysigt att ha de där timmarna varje söndag att se fram emot.
I måndags var det dags för första dagen på dagis för Vincent, som haft närmare 3 månaders sommarlov. Gick rätt bra faktiskt, lite ledsen var han när jag skulle gå men det gick fort över.
När jag skulle hämta honom visade han upp en jättebula i pannan – han hade cyklat omkull och skrämt personalen rejält tror jag. Gick i alla fall bra och bulan är snart borta. Men när vi satt hemma vid middagsbordet och han kände om bulan fanns kvar fällde han den bästa kommentaren på länge; mamma, vi kanske kan klippa bort bulan. Lillälsklingen!

I går kom ännu ett för honom nytt ord att användas. Vi satt på Max och käkade när han plötsligt sa; jag tror jag tar en tupplur. Varpå jag svarade; ska du sova en stund?
V; Nej, jag ska ta en tupplur!
Han måste hört det på dagis och sedan lagt det på minnet. Han snappar upp minsta lilla nu så man får tänka sig för vill jag lova.

I dag gick det sämre att lämna på dagis. Ledsen, ledsen, ledsen när jag skulle gå. Men det går ju över får man intala sig och stänga öronen när man går. Gick över rätt snabbt enligt personalen och när jag kom för att hämta fick jag en BAMSEKRAM och puss. Hjärtat smälter ibland.

Fick en hel del gjort i dag i hemmet, både golv och fönster skurades – skönt! Ska ha lite främmande på fredag så då är det skönt att det är rent och fräscht.

Nu sover båda barnen och snart jag med. Ska glo lite på True Blood för att se om det är så bra som alla säger. Om inte så blir det raka vägen i säng. I morgon bär det iväg till färghandeln för att köpa färg till ett golv.

Natti, natti alla läsare!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skriver Grattis här med!

Så underbart att lilleman pratar mer och mer.

Jag längtar så efter att Bon ska börja prata.

Ok, han pratar nu men ingen förstår det han säger.

Han har lagt all energi åt motoriken, idag gjorde han en kullerbyta.

Kom och hälsa på nått vet ja!

Bon går på dagis tis-tors men han är hemma 14.

Kram!

2009-09-15 @ 21:44:58
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0