Ännu en dag...

...har sprungit iväg. Men, har fått en hel del gjort i dag också.
Efter frukost bar det iväg ut i sandlådan för lek och bus. Gjorde en bilväg åt Vincent som snabbt försvann när NovaLee började kräla omkring i lådan...men, men. Sen blev det gungorna ett bra tag. "Gunga fortare, fortare..." är Vincents stående replik. Nästan så han flyger av ibland tycker jag, men han håller krampaktigt i sina rep han.
Passade även på att plocka in alla rödvinbär, så i morgon blir det till att koka. Saft eller gelé...hhmmmm, viket??? Kanske båda.
Efter lunch hann vi även med att klippa gräsmattan. Vincent åkte med ett tag, NovaLee sov ju sött, sedan hoppade han av och gick in till soffan i stället.
Om förmiddagen var toppen så blev det motsatt under e.m. Lillkillen var riktigt, riktigt övertrött och ville inte sova, inte, inte, inte, inte och inte. Allt blev fel och det blev gråt både en och två gånger. Han ramlade och slog sig, puttade lillsyrran så hon slog sig, de båda vände uppochner på sitt rum så nu ser det ut som ett sjöslag...SUCK.
Halv åtta somnade han – och jag – som en stock! Tur jag vaknade efter en halvtimme, dock lite lätt yr i skallen.
Helt slut i huvudet efter denna eftermiddag, tur jag fick umgås med hästarna nu på kvällen och att de skötte sig fint allihopa.
Nä go´ vänner, nu blir det en dusch och sedan hopp i säng...tror jag.
Kroppen behöver vila inför mogondagen då det blir kräftfiske :)

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ohh.... Hoppas ni får mängder! :-D

2009-08-21 @ 10:12:50
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mia

Jodu, nog tusan har jag en kalaskula alltid. Tror ärligt talat att jag är lite längre gången. Men man vet ju aldrig. Ska det bli en lika lång som sist så bör det ju finnas lite utrymme att sprattla på. :-D

Hoppas bara man inte blir lika stor som sist. :-o Men det verkar ju inte bättre.

2009-08-23 @ 20:45:38
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0