Lingon och blåbär

I dag tog jag med mig Vincent till skogen för första gången för att plocka lingon. Vi har en sååå duktig son (måste ju skryta) som gick över stock och sten, busk och ris, ramlade och klev upp, utan att gnälla det minsta. Han plockade bär och stoppade i munnen – mycket bättre än att lägga i en hink ;) – och lekte med pinnar och stubbar. Själv plockade jag 8 liter lingon och det ska bli så härligt att få göra egen sylt igen. Men för att det ska räcka i ett år i vårt hushåll behövs lika mycket till, så det blir nog en sväng till med sonen, lillasyster får vara hos mormor under tiden.

Det här är livskvalitet om något och visst är det fantastiskt att vi kan gå ut i naturen och plocka det vi vill äta – i hur många andra länder fungerar det så...

Nästa gång blir det en korg med fika så vi kan vara kvar längre i skogen. Vem vet, vi kanske får se några vackra vilda djur. I dag var det ju bara korpar som flög omkring oss eftersom en nyskjuten älg låg några hundra meter bort.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sedär ja, så har jag hittat hit också :-)

Var ju en trevlig blogg det här...kanske ska jag skaffa mig en jag också...eller inte.

Dags för lite massage snart? Såg att ni efterlyste det redan efter vedklyvningsdagen. Ni hittar till Fränsta?? Whuahaha...

Jisses, nu gick Birka omkull på köksstolen...Cu!

2008-09-09 @ 10:46:10
Postat av: Marie

Hehehehehe...vi kör efter gps:en ;)

2008-09-09 @ 19:07:54
Postat av: Mia

Skulle jag ha Leo med i skogen skulle han försvinna på en grisblink. :-o

Passar på när han blir lössläppt den lille skiten. :-P

Men det är så otroligt mycket godare med hemgjord lingonsylt! Har i frysen själv. :-)

2008-09-12 @ 19:43:46
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0