Groda under foten

Häromkvällen när jag skulle släcka i stallet hände nått äckelpäckelvidrigt.
Jag avskyr verkligen slemmia läskiga grodor, så om någon vill få mig att börja gråta så kasta en groda mot mig och ni får se en förskräcklig syn.
I vilket fall så har vi varje höst en hel del grodor och paddor på vår gård. Så gott som varje dag kommer grodor in i stallet...why????
Så härom kvällen när jag hoppade i träskorna och sprang ut till stallet för att släcka halkade jag till på vägen in, eller rättare sagt, jag klev snett på något. Förbannade hästskit tänkte jag...men det lät ju konstigt, det liksom kraschade lite, så jag vände mig om för att titta och vad ser jag...jo en padda som jag precis klivit på och som blivit aningen PLATT. Aaaiiiiiiii, fy f-n, jag blev alldeles stel i kroppen och när jag står där helt förstenad och tittar så drar den ihop benen och magen liskom blåses upp igen...nu blev jag ännu mer äcklad ska ni veta. På några sekunder så har den blivit "hel" igen.
Gissa om jag varje kväll går med blicken ner i backen när jag ska ut till stallet...
Yeeeeiiiikkk!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Grodor och paddor är bland det värsta jag vet.

Joel tycker däremot att det är skitroligt att jag är rädd för sånna små djur.

Men fy f-n!

Jag får rysningar av att läsa det du skrivit. BLÄ!

Kommer även att tänka på min kusin då han var liten och sprang barfota runt huset... Behöver jag skriva mera?

2008-09-29 @ 14:19:07
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0