Julgransjakten

I går var det dags för den årliga jakten på den perfekta julgranen.
Åkte hem till mamma där jag känner till skogarna för enkelhetens skull.
Lämnade barnen hos mormor och begav mig sedan ut i de vita vidderna...och insåg ganska snart att jag borde haft snöskor. Men, men, när man inte har det med sig så är det bara att traska ändå. Med snö upp till ljumskarna – ibland till midjan – gick jag och småsvor för mig själv, mest för att jag hela tiden "föll ner" i hål under snön. När man tycker att det ser bra ut uppe på snön så lurar en fälla därunder. Men, skam den som ger sig. Efter en timmes djupsnövandring hittade jag så min gran och sågade glatt ner den. Med ett stort leende på läpparna började jag sedan snöpromenaden hemmåt. Om det är jobbigt att gå i djupsnö utan gran ska ni veta hur jobbigt det är med en stor gran i ena handen.
Får se det som ett träningspass inför tjejvasan som jag ska åka.
I morse blev granen pyntad av mig och Vincent och nu står den där så vacker, så vacker. Luktar jul i hela huset!
Ska lägga in en bild senare.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har precis hämtat in våran gran från förrådet. Men gruvar mig för att försöka få ha den stående i fred. Det verkar rätt svårt med vårt lilla klåfinger! hihi....



Så du ska åka vasan? Du är för tokig du! Kämpa på!

2008-12-21 @ 15:10:59
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0